[Karty] [rzepa] o kartach na wakacjach

Bogusław Ładoś karty@listy.icm.edu.pl
Thu, 24 Jun 2004 15:39:49 +0200

W dodatku "moje pieniądze" kolejna chałtura Pawła B.
jest trochę nieścisłości wynikających ze stanowczego tonu wypowiedzi, a
przecież z tymi bankami to nic nie wiadomo :-)
Te stanowczo wypowiedziane twierdzenia (do uzupełnienia) to punkty 1-3
Natomiast w punkcie 4 cytuję BŁĘDNĄ informację na temat korzyści z używania
VE PKO BP - to jest już oszustwo! Ta karta jest rozliczana po kursie
sprzedaży pieniędzy i zawsze wypadała słabo w testach. Dowody poniżej
*** blad ***

1. "Za granicą możemy płacić wszystkimi kartami. Wyjątkiem są karty Polcard
i karta Hermes" - znam jeszcze parę Błękitnej KK PKOBP lub przedpłaconą
"podarunkową" ING

2. "często płaci się prowizję w przypadku kart obciążeniowych. Do wyjątków
należą karty obciążeniowe Fortis Banku oraz karta Shell Pekao" - znam
jeszcze obciążeniową VC Nordea Banku

3. "Za darmo z bankomatów za granicą korzystają również posiadacze Visy
Electron wydawanej przez Deutsche Bank 24, ale pod warunkiem że są to
urządzenia grupy Deutsche Banku ..." a wcześniej wymienił sieć citi
Jest pewnie więcej takich banków - np Nordea

4. "Korzystne rozwiązanie ma PKO BP dla posiadaczy Visy Electron. Jeśli
transakcja przeprowadzana jest w kraju, którego waluta znajduje się w tabeli
banku, kwota operacji jest przeliczana bezpośrednio na złote (z pominięciem
dolara, tak jak jest to przy innych kartach Visa). W ten sposób oszczędzamy
na operacjach kursowych."
- Informacja jest prawdziwa ale twierdzenie o "korzyściach" z tej karty TO
BZDURA - pisałem już o tym parę razy i sam Paweł dostał wyniki moich
eksperymentów, w których porównałem m.in.
VE PKO Express  z VE Inteligo (przeliczaną przez USD)

np w tym roku wypłata w IDR ok 100 dolarów kosztowałaby (ekstrapolując):
VE Inteligo PKO BP   - 476.65 (467.30 + 2% prow, nie mniej niż 8.50 zł)
VE PKO BP               - 489.25 (475.00 + 3% prow, nie mniej niż 10 zł)
-> pierwsza wychodzi najkorzystniej a druga najgorzej z wszystkich moich
kart nie tylko ze względu na % prowizji ale na to że pierwszy kurs to kurs
sprzedaży dewiz a drugi kurs sprzedaży PIENIĄDZA !!!

a w roku ub. przy wypłacie 200 EUR koszt byłby następujący
VE Inteligo PKO BP   - 862.10 (845.20 + 2% prow, nie mniej niż 8.50 zł)
VE PKO BP               - 873.20 (851.90 + 2.5% prow, nie mniej niż 10 zł)
Testowałem na wypłacie 20 EUR i VE Inteligo też była lepsza.
*** blad ***