[Karty] poczta szwajcarska

Maciej Bebenek karty@listy.icm.edu.pl
Thu, 10 Jun 2004 13:26:49 +0200

Karol Żwiruk wrote:

> od kiedy personalizacja to przetwarzanie ?

Karolu,

dwa fakty:

-pewien bank zleca pesonalizację kart gdzieś w świecie
* robi to na własne ryzyko, gdyż klienta chroni prawo bankowe i parę
innych rzeczy
* przetwarzaniu podlega imię i nazwisko oraz dane będące "własnością" banku

- ktoś - niepodpisany - dokonuje wysyłki kart z Zurichu. Koperta nie
jest podpisana, w okienku jedynie widac logo banku
* Dane osobowe użyte w tym przypadku: imię, nazwisko, adres zamieszkania
SĄ danymi pozwalającymi za zidentyfikowanie osoby
* nie uwierzę w bajeczkę, ze ten bank ma własny oddział w Zurychu
realizujący wysyłkę listów, bo taniej
* cel przekazania danych nie wypełnia żadnego z wymienionych w art. 47
czyli:

** nie udzieliłem zgody na piśmie
** czynnośc ta nie jest niezbędna do wykonania umowy i NIE ZOSTAŁA
wykonana za moją zgodą
** nie jest niezbędne do wykonania umowy zawartej w moim interesie
** nie jest niezbędne ze względu na dobro publiczne lub do wykazania
zasadności roszczeń prawnych
** nie jest niezbędne do ochrony moich żywotnych interesów
** dane nie są ogólnie dostępne

Jedynym widocznym dla mnie celem jest cel marketingowy/handlowy banku.
Chyba, że przedstawisz jakieś inne, których w swoim zaślepieniu (bo
przecież kocham ten bank :-) nie widze.

W ogóle problem przetawarzania danych jest niedostrzegany przez
wiekszość firm. Znam takie- będące w kategorii koncernów3
miedzynarodowych -które np. przechowują kartoteki osobowe pracowników
gdzieś w świecie (czasami zarzad oddziału w Polsce sam nie wie, gdzie!).
Aż ciarki mi po plecach przechodzą, co się będzie działo...

M.

PS. A ja idę w tej sprawie na wojnę z pewnym monopolem. Bankowi na razie
odpuszczam :-)