[Karty] Re: [OT] Zaurus

Piotr J. Ochwal karty@listy.icm.edu.pl
Thu, 29 Jul 2004 10:14:07 +0200

Piotr Gralak wrote:
> mozecie mi wyjasnic na czym polega niebezpieczenstwo internetu? na
> przyklad takiego z zastosowaniem tokenow.

Na przykład na tym, że z komputera mającego dostęp do sieci internet
mozna powyciągać kupę danych (obacz choćby http://www.guninski.com/ ).

Jeśli komunikuję się z bankiem przez modem, to transmisja z/do banku
trwa najczęściej kilkadziesiąt sekund i kończy się. Jaką mam pewność,
że moje dane księgowe nie wypływają sobie gdzieś przez internet
podczas, gdy jestem na stronie bankowej? Połączenie jest szyfrowane,
więc w logach mojego IT nic nie będzie widać.
Może zostane okrzyknięty wyznawcą "spiskowej teorii dziejów", ale
myślę, że lada dzień pojawią się np. na stronach transakcyjnych banków
"bannery reklamowe" zawierające kawałki kodu służące np. do
pozyskiwania róznych informacji, choćby o konfiguracji komputera,
zainstalowanym oprogramowaniu, wersji SAP-a itp.