[Karty] Re: BZ WBK wprowadza standard kart chipowych

Witold Dębicki karty@listy.icm.edu.pl
Mon, 12 Jul 2004 14:56:04 +0200

From: "Bogusław Ładoś" <blad@pingwin.waw.pl>

> tragizujecie z tymi kosztami - dzis w GW są wiadomosci nt ofensywy KK:
> "Trwa też ofensywa reklamowa - np. PKO BP wydał grube miliony na promocję
> olimpijskich kart kredytowych z wizerunkiem florecistki Sylwii Gruchały"
> czy nie mogła to być (przy okazji tych milionów) karta chipowa?
> *** blad ***

Pamiętaj, że to była wycena dla banku który ma pół miliona klientów. Pkobp ma
__pięć__ razy tyle. A zatem ten koszt by wynosił: 7,5-25 mln usd. Czyli na nasze
~27-90mln złotych. Ps. pln sie umacnia względem usd, wiec jest taniej ;)) Na
dodatek trzeba by doliczyć pewnie też niezłą sumke na wdrożenie tego w eService.
IMHO trochę sporo, pamiętając o tym, że w niewiele jest POSów (i to chyba tylko
PolCard), a bankomatów to już chyba nie ma wcale. Żeby chociaż można było
wykorzystać tego chipa w jakimś pr.lojalnościowym....

Jak osobiście nie przypuszczałem, że to są AŻ tak WIELKIE koszty.

--
Witek