[Karty] Re: BZ WBK wprowadza standard kart chipowych

Filip Wyszomirski karty@listy.icm.edu.pl
Fri, 9 Jul 2004 18:35:15 +0200

> A jakie są wg Ciebie koszty takiego wdrożenia w banku, który ma powiedzmy
pół miliona klientów?

> pzdr
> Krzysiek

Na to pytanie nie byłbym w stanie odpowiedzieć nawet jeśli gdzieś takie
wdrożenie zrealizowałbym (a tego nie miałem przyjemności robić). Jest
mnóstwo aspektów do rozpatrzenia:
- infrastruktura banku (jaki system, koszty jego upgrade'u, bankomaty,
terminale, sposób komunikacji ...)
- rodzaj klientów i struktura kart
- jakie karty z jakimi aplikacjami (karta może kosztować x, a może i 5x)
- koszty aplikacji dodatkowych i licencji
- koszty utrzymania aplikacji dodatkowych (np. obsługa programu
lojalnościowego)
- poziom fraudów teraz i przewidywania na przyszłość (np. migracja fraudów z
krajów, które wdrożyły chipa)
- jak karty są personalizowane teraz i jak miałyby być w przypadku chipa
- harmonogram i szybkość wdrożenia
- zmiany w opłatach na rzecz Visa/MC
i wiele, wiele innych

W zależności od chrakterystyki banku z bardzo z grubsza oceniłbym ten koszt
na 1,5-5 mln USD. Ciekaw jestem jak Ty oceniasz tę kwotę.

Filip

---