[Karty] Re: BZ WBK wprowadza standard kart chipowych

Sebastian Malarz karty@listy.icm.edu.pl
Wed, 7 Jul 2004 15:51:51 +0200

> Raczej nie globalizowal bym tematu rozwoju infrastruktury kart czipowych
na
> caly swiat gdyz w zalezności od regionu sa inne oczekiwania w stosunku do
> nowej technologii.

Zgadza się, napisałem to po prostu w dość dużym skrócie.

> W USA nie ma i raczej nie bedzie podobnego jak w europie zaintersowania ta
> technologia, podejrzewam ze funkcjonalnosc czipa beda wykorzystywac duze
> sieci handlowe ( w co-brandzie z bankiem) w celu latwieszego zarzadzania
> kuponami,discountami itd.

Niezależnie od tego kto, jak i kiedy będzie wykorzystywał karty chipowe,
chciałem przede wszystkim zwrócić uwagę, iż tak długo kart "chip only"
nie będzie w powszechnym obiegu, jak długo znaczące rynki zagraniczne
(jak choćby USA) nie będą takich kart powszechnie akceptowały. No chyba,
że nasze banki będą wydawały karty chipowe tylko na rynek krajowy, a karty
hybrydowe tylko na życzenie klienta gdy będzie się udawał z kartą
za granicą - choć nie sądzę, aby takie rozwiązanie było wygodne zarówno
dla banku jak i klientów. Zatem paska magnetycznego jeszcze nie prędko
pożegnamy, choć oczywiście w przyszłości jego rola sprowadzi się
tylko do zachowania kompatybilności w czasie podróży zagranicznych
do krajów, gdzie chip powszechny nie jest.

Pozdrawiam,
Sebastian Malarz