[Karty] pekao kochane :)

krzysztof korus karty@listy.icm.edu.pl
Thu, 29 Jan 2004 14:40:31 +0100

POinformuj w takim razie bank, że zmiana treści umowy z harmonogramu na
comiesięczne wezwania oznacza odtąd obowiązek świadczenia na wezwanie
wierzyciela (art 455 k.c. albo art 456 k.c.,zależy czemu umowa bliższa) i
stąd świadczył będziesz (płacił) dopiero niezwłocznie po otrzymaniu wezwania
(pisma z określeniem raty).Wczesniejsze, stałe terminy płatności ulegają tym
samym anihilacji. I czekaj, co bank odpowie (z ciekawości choćby :-)
hris
-----Original Message-----
From: karty-admin@listy.icm.edu.pl [mailto:karty-admin@listy.icm.edu.pl]On
Behalf Of Krzysztof Kowalski
Sent: Thursday, January 29, 2004 1:03 PM
To: KARTY
Subject: [Karty] pekao kochane :)

Ręce mi opadają,

Spłącam w tym cholernym Peko kredyt studencki. Art 12.3 mówi jak byk, że po
każdej zmianie oprocentowania bank będzie wysyłał Kredytobiorcy harmonogram.
No i co? No i oczywiście dupa. Wymyślili sobie,  że koniec z wysyłką
harmonogramów i wysyłają co miesiąc zawiadomienie, że najbliższa rata to na
tyle i tyle dnia tego i tego. Bardzo niby wygodne, ale - UWAGA UWAGA -
wysyłają to na kilka dni przed terminem spłaty!!! Oczywiście tym listom nie
udaje się dotrzeć do mnie na czas.
Jak mi poradzono w Pekao mogę sobie po danym miesiącu obliczać różnicę i
oczywiście pomniejszać kwotę nadpłaty - grrrrrrrrrr, no zastrzelić ;)))

Ale - czy ktoś wie do kogo warto z tym uderzać? Pomyślałem, że najlepiej
bedzie wysłać pismo do dyrektora oddziału i powołać się na artykuł. Ale
pewnie nic to nie da.
I druga sprawa - czy ktoś ma arkusz w Excelu do liczenia harmonogramów? Jest
stała kwota, oprocentowanie i ja wpisuję daty spłat - chciałbym by przy
każdej dacie w zależnośći od oprocentowania i wysokości raty kapitałowej
wszystko ładnie obliczał :) Jak ktoś ma to proszę na priv :)

Pozdrawiam
KK

PS. Przed chwilą dzwoniłem jeszcze raz. "Tak teraz działa system" - pani
niestety nie widzi różnicy między zawiadominiem o najbliższej spłacie a
harmonogramem spłat.