[Karty] Re: Do poczytania

Wojtek Frabinski karty@listy.icm.edu.pl
Sun, 25 Jan 2004 21:21:32 +0100

SM> O! A coś się stało ostatnio? :-) Bo z tego co tu i ówdzie się mówi,
SM> to raczej skala niespecjalnie odbiega w górę od średniej
SM> europejskiej :-)

Pytanie czy mowimy o fraudach karcianych czy generalnie o
przestepstwach kredytowych. Bo biorac pod uwage wszytkie fraudy
karciane (ale tylko karciane) chyba rzeczywiscie specjalnie sie nie
wyrozniamy.
Natomoasyt co do calosci przestepstw kredytowych, nie mam danych pod
reka ale obawiam ze tu moze nie byc najciekawiej.

Tylko co tak narawde ryzykuje Raiffeisen. Karte wydaja na podstawie
wyciagow z innej karty i oswiadczenia o rezygnacji z poprzedniej. Nie wymagaja w
zaden sposob potwierdzania wywiazania sie ze zobowiazania. Czym to
grozi dla banku ?
Jesli chodzi o typowych wyludzaczy kredytow na podstawie falszywych
dokumentow to raczej koniecznosc udokumentowaia rezygnacji z innej
karty ich by specjalnienie odstraszyl. Osoby biorace kredyty
na podstawie prawdziwych danych ale z zamiarem ich
niesplacenia raczej specjalnie ladnej histrorii karty kredytowej miec
nie beda (o ile wogole jeszcze beda mieli karte).
Wiec IMO podstawowe ryzyko wynikajace dla RB z zaufania do klienta to
osoby, ktore przecenia swoje mozliwosci obslugi zadluzenia pozostajac
zarowno przy starej karie, ktora powinni zamknac jak i przy nowej (i
pewnie jeszcze kilku innych).
Mysle, ze jest to ryzyko warte podjecie borac pod uwage jak prosta
procedura moze wplynac na sprzedaz.

--
Wojtek Frabinski
wojtekfr@wp.pl GG 212730