[Karty] Re: [Karty] Na przełomie roku
transakcje internetowe na stronie LOT-u nie b
yły dobrze zabezpieczone
Roman Habrat
karty@listy.icm.edu.pl
Sat, 24 Jan 2004 18:36:46 +0100
Dnia 2004-01-24 17:05, Użytkownik Przemyslaw napisał:
> Odnoszę wrażenie, że LOT chciał za dużo wiedzieć i zbierał te dane na swojej
> stronie po czym wysyłał (pewnie już zaszyfrowane) do Ecardu :)
> Widziałem już kilka takich "patentów".
Pewnie intencją LOT-u było to, by całość wprowadzania danych (bilet,
osoba, karta) była na jednej stronie (formatce). Ogromne mnóstwo firm
tak robi, bo to spore ułatwienie dla klientów, których (jak się okazuje
bardzo wielu) paraliżuje konieczność wykonywania zakupów w wielu krokach,
na kilku dość różniących się stronach.
Tak przy okazji, to znam wielu ludzi, posługujących się komputerem nawet
w domu, których wystraszył trud i znój zapisania się na interesująca ich
liste dyskusyjną, a to dlatego, że trzeba było (1) wejśc na określoną stronę,
(2) podać tam swój e-mail i nacisnąć 'wyślij', (3) poczekać na e-mail
weryfikacyjny i (4) na niego odpowiedzieć.
Może to też klucz do odpowiedzi na pytanie dlaczego wiecej ludzi ma
magnetowidy niż pralki automatyczne. Do 'video' wystarczy wsadzić kasetę
z wypożyczalni i ona sama startuje, a pralkę trzeba umieć nastawić...
Jak ktoś będzie organizował sprzedaż przez internet niech to ma na uwadze.
--
Roman