[Karty] karty i bankomaty (Rzepa)

Roman Habrat karty@listy.icm.edu.pl
Tue, 20 Jan 2004 12:52:13 +0100

Dnia 2004-01-20 11:45, Użytkownik Piotr Swiatkowski napisał:

> Witam Wszystkich
>
> "Polacy nadal są przywiązani do gotówki w portfelu. - świadczy o tym również
> 30-proc. wzrost transakcji wypłat gotówkowych w sieci bankomatów Euronet w
> stosunku do roku 2002 - dodaje.
>
> A mi się zdaje, że raczej świadczy to o zejściu prowizji za wypłatę z "Euronetów"
> przez takiego molocha jak PEKAO SA, czy też innych pomniejszych np. VWBD.

Trafne spostrzeżenie.
Ja tylko dodam, że wielu dziennikarzy jest bardzo przywiązanych do pewnych ukutych
sformułowań i stosuja je niemal mechanicznie. Tutaj dziennikarz powinien był
raczej napisać o tym, że Polacy wciąż nie mogą zrezygnować z posługiwania się
gotówką gdyż w wielu miejscach albo nadal nie można użyć karty, albo są limity
dolne, albo czas transakcji jest niedopuszczalny.