[Karty] Re: Euronet..

Sebastian Malarz karty@listy.icm.edu.pl
Thu, 15 Jan 2004 23:57:01 +0100

> Czy w takim razie pani Myczkowska pomyliła się pisząc:
> "...Część banków rozważa wydzierżawienie swoich urządzeń tej spółce
> (Euronetowi). Najdalej poszedł Bank Millennium (dawny BIG Bank Gdański),
> który sprzedał sieć bankomatów Euronetowi..."?
> (Archiwum internetowe RP.pl, artykuł z 26.02.2003 pt. "Większa sieć
> mniejszym kosztem")

Sprzedaż bankomatów a sieć bankomatów to dwie zupełnie odrębne sprawy.

Bank sprzedał euronetowi bankomaty (urządzenia), jednakże te same bankomaty
są udostępniane (wydzierżawiane, nie wiem jak najlepiej to ująć) bankowi w
celu
stworzenia jego sieci bankomatów. Te bankomaty, choć stanowią własność
euronetu, nie wchodzą zatem w skład jego sieci bankomatów, oznaczonych
logo euronet.

Podobnie wygląda sytuacja w innych bankach, gdzie np. bankomaty kupuje
jakaś spółka (np. leasingowa, należąca do banku) i te bankomat, choć
formalnie nie należą do banku, stanowią część jego sieci bankomatów.

Takich przykładów można by zresztą mnożyć.

A efekt jest taki jak napisałem powyżej - co innego jest formalna, księgowa
czy
prawna "własność bankomatu", a co innego do jakiej sieci bankomatów on
należy.

Pozdrawiam,
Sebastian Malarz