[Karty] Re: [Karty] Re: [Karty] Re: [Karty] Re: [Karty] specjalne narzę dzia oceny DC

Roman Habrat karty@listy.icm.edu.pl
Mon, 05 Jan 2004 17:17:04 +0100

Dnia 2004-01-05 15:35, Użytkownik Piotr J. Ochwal napisał:

> Masowego to bardzo dobrze powiedziane. Mój znajomy (dyrektor w jednym
> z urzędów centralnych) dostał ją za darmo i praktycznie została mu
> wciśnięta przez opiekuna :)

No właśnie. I dlatego taka promocja, która sprawia wrażenie jakby DC Polska
zaczynał dopiero raczkować na rynku promocji. Może jednak to być mylne
wrażenie, a cała sprawa jest dogłębnie przemyślana i trafna. W końcu jest
tyle promocji i kart lojalnościowych, które ludzie umiejący liczyć traktują
jak powietrze, a cała masa klientów się na to łapie. Tutaj może być tak samo.
Wyrobieni czytelnicy listy KARTY z miejsca widzą, że taka promocja to wiele
hałasu o nic, natomiast jest sporo majętnych ludzi, którzy nie mają czasu
by się zastanowić i do nich to trafia.

Tak myślę: co DC chce osiągnąć taką metodą?

Lojalność raczej nie bardzo, bo w dłuższym okresie klienci zauważą, że te
dodatkowe karty raczej im zawadzają niż coś dają.
Zwabienia nowych klentów też się nie spodziewam - zbyt nikła to zachęta.

Najpewniej ma to posłużyć temu, by posiadacze kart DC (którzy na 100% mają
także inne karty, najpóźniej po pierwszym najedzeniu się wstydu przed kasą,
gdy wyjęli taką prestiżową kartę, a tu musieli płacić gotówką lub oddać towar)
nie poprzestawali na płaceniu przy użyciu innej, zawsze akceptowanej karty,
tylko pamiętając o marchewce (4 karty) próbowali płacić także Dinersem.

Ma to służyć zwiększeniu obrotów, a także wywarciu presji na punkty sprzedaży
w kierunku akceptacji DC, a być może pośrednio także wywarciu presji na inne
centra autoryzacyjne.