Re[4]: [Karty] Re: ciekawostka noworoczna

Witold Dębicki karty@listy.icm.edu.pl
Sun, 4 Jan 2004 16:22:54 +0100

From: "Piotr Gralak" <gral@sferia.net>

> no bo po pierwsze swiadomosc prawna w polsce jest niska
> po drugie - zeby sprzeciw mial sens to trzeba miec argumenty, a
> podejrzewam ze w 99% przypadkow to bank ma racje. wiec jak faktycznie
> jestem winien to po co mam komplikowac sprawe - owszem, zyskam w ten
> sposob niezle odroczenie (bo sady dzialaja w tym pieknym kraju jak
> dzialaja) ale i z pewnoscia wyzsze koszty

To prawda, ale nie całkiem. Sąd BARDZO żadko bada podstawy do nadania klauzuli -
nadaje z automatu i tyle. Jest mniej pracy dla sądu... Stąd pewnie te uśmieszki
SebMala ;P
Nie znaczy to jednak że nie można skutecznie zaskarżyć tego typu postanowienia.
Powiem więcej: sądzę ze spokojnie 30% takich spraw winna skończyć się odmową
nadawnia klauzuli, albowiem BARDZO często nie ma podstaw do nadania klauzuli:
np. bank nie przedstawił wymaganych dokumentów etc.
Reasumując: _zawsze_ warto skarżyć takie postanowienia ;)

--
Witek