[Karty] nowosci w KK BZWBK

Jarosław Lech karty@listy.icm.edu.pl
Thu, 1 Jan 2004 16:38:08 +0100

----- Original Message -----
From: "Wojtek Frabinski" <wojtekfr@icpnet.pl>
To: <karty@listy.icm.edu.pl>
Sent: Thursday, January 01, 2004 2:18 PM
Subject: [Karty] nowosci w KK BZWBK

> Chyba jeszcze nikt o tym nie pisal a zmiany istotne.
> 30 grudnia dostalem list z BZWBK nowosciach w KK
> od 10 grudnia grace period wydłużny z 51 do 54 dni.
> od 1 stycznia'04 wchodzi pakiet ubezpieczeń "Twoje bepieczeństwo"
> obejujący utratę pracy, niezdolnośc do pracy i smierć wskutek
> nieszczęśliwego wypadku.
> Koszt 0,36% miesiecznego zadluzenia, pierwszy miesiac gratis, opcja
> negatywna (jesli si go nie chce trzeba zglosic rezygnacje
> telefonicznie).
> OWU niestety nie zalaczono.

    Informacja o ubezpieczeniu jest tutaj: http://www.bzwbk.pl/u235/navi/194611, a "Nota informacyjna" tutaj: http://www.bzwbk.pl/_itemserver/doc/nota_twoje_bezpieczenstwo.pdf.

    Tak jak śmiesznie niska jest składka, tak śmiesznie niskie kwoty ubezpieczenia: "Suma ubezpieczenia równa jest wartości salda konta Karty z początku dnia, w którym wystąpiło zdarzenie objęte ubezpieczeniem. Maksymalny limit odpowiedzialności Ubezpieczyciela wynosi 100 000,00 zł". Podobnie wysokość świadczenia: "Świadczenie z tytułu Utraty pracy wypłacane jest w dwunastu ratach, każda w wysokości 5% Sumy ubezpieczenia, lecz nie większej niż 4 000,00 zł". Może się okazać, że po kilku latach płacenia większych lub mniejszych składek saldo w dniu wystąpienia zdarzenia objętego ubezpieczeniem będzie wynosiło 0, czyli nici z ubezpieczenia :-( (chyba że czegoś nie doczytałem). Poza tym istnieje całe mnóstwo wyłączeń.
    Szkoda, że bank w tym wypadku trzyma się brzydkiej zasady, że z _dobrowolnego_ ubezpieczenia trzeba zrezygnować pod groźbą płacenia za niechciane ubezpieczenie. Niestety informacja zamieszczona na www pod pierwszym linkiem jest tak sformułowana, że nie wynika z niej jednoznacznie, że należy wykazać inicjatywę aby zrezygnować z ubezpieczenia, a nie przystąpić do niego.

         Lejak
jarol@konto.ODSPAMIACZ.pl