[Karty] ciekawostka noworoczna

Wojtek Frabinski karty@listy.icm.edu.pl
Thu, 1 Jan 2004 14:39:49 +0100

W poznanskiej dyskotece Jama, w ktorej mialem przyjemnosc sprzedzic
sylwestra, zastosowane jest ciekawe rozwiazanie - nie płaci się za
napoje ;) gotówką ale przy wejściu odbiera się kartę płatnicza (do
zwrotu, kaucja 10 zł) i ładuje się ja wybraną kwotą. Jest to więc
typowa karta przedpłacona (magnetyczna).
http://www.kartybankowe.net/nietyp/jama2.jpg
Dzięki czemu można dokonywać płatności szybko i wygodnie i jednocześnie
łatwo stracić rachubę ile się wydaje :) - bo w żaden sposób się
transakcji nie autoryzuje.
Jest w prawdzie dostepny terminal gdzie mozna sprawdzic pozostale
srodki i dokladna liste transakcji (nawet z wyszczegolnieniem napojow
:)) ale kto by zawracal sobie glowe takimi drobiazgami w trakcie
zabawy :).

Ale szczegolnie zaciekawilo mnie cos co mialem okazje przetestowac
wczoraj - zaladowanie karty za pomoca normalnej karty platniczej.
Transakja byla zwykla sprzedaza (tak przynajmniej wynika ze slipa ) a
pozostale na karcie srodki + kaucja, zostaly zwrocone w gotowce.
Czyli kolejny sposob na bezprowizyjne wybranie gotowki z kredytowki.
Tylko nie rzucajcie sie go testowac bo jeszcze z kart zrezygnuja :D.

BTW, spotkaliscie sie z podobnym rozwiazaniem w innych lokalach ?

--
Wojtek Frabinski
wojtekfr@wp.pl  ICQ 50443653 GG 212730