[Karty] Taaa...

Marcin Kasperski karty@listy.icm.edu.pl
19 Feb 2004 00:00:35 +0100

"Piotr J. Ochwal" <karty@ochwal.net> writes:

> http://www.kartyonline.net/niusy.php?id=609
>
> "W amerykańskim stanie Kansas trwa obecnie dyskusja nad możliwością
> wprowadzenia nowego zabezpieczenia bankomatów i osób z nich
> korzystających. Chodzi o to, by bankomat automatycznie powiadamiał
> Policję w sytuacji, gdy klient wprowadził swój kod PIN w odwrotnej
> kolejności."

Hmm, miałem tego typu pomysł dawno temu (dorzucając jeszcze by
bankomat w takiej sytuacji długo liczył banknoty itd). Proste a
potencjalnie całkiem skuteczne (zakładając istnienie skutecznej
policji...)

> Taaa... Bankomat powiadomi policję. Tylko skąd on, ten bankomat będzie
> wiedział, jaki jest PIN klajenta?

Starczy że bank mu przy weryfikacji pinu powie (tj. odeśle zwrotnie
jakąś specyficzną flagę). A bank może sprawdzić czy pin jest
zreversowany łatwo, próbując w te i wewte...