[Karty] Re: ogloszenie z pbb

Sebastian Malarz karty@listy.icm.edu.pl
Sun, 1 Feb 2004 22:06:28 +0100

> kolego Frabiński, jako pracownik sektora bankowego powinniście
> wiedzieć, czyją własnością jest karta.

Zależy jaka karta - bo w rozumieniu choćby ustawy, ale i nie tylko,
pod pojęciem karty możemy rozumieć kartę spersonalizowaną
(zgodnie z definicją ustawy czy prawa bankowego) albo możemy
też rozumieć sam plastik, który w rozumieniu przepisów prawa
kartą nie jest :-)

Karta (w rozumieniu spersonalizowana) jest własnością banku,
a niespersonalizowana? Hmm... to już nie jest takie oczywiste.

> Czy znacie jakiś bank, albo legalną firmę poligraficzną który/a handluje
> czystymi plastikami kart (choćby podziurkowanymi) z logo
> międzynarodowych organizacji płatniczych?

Oczywiście, o ile pod pojęciem handluje rozumiemy również przekazywanie
kart (plastików) za darmo. Tak postępuje wiele banków i udostępnia
wielu instytucjom czy firmom swoje plastiki. A sprzedaż? Hmmm... wydaje
mi się, że choćby mBank kiedyś sprzedawał swoje złote karty na jakiejś
aukcji czy czymś takim, więc i sprzedaż w rachubę wchodzi :)

Ja rozumiem Twoje intencje PJO, ale ty się zdecyduj JAKIE plastiki
rozpatrujemy, bo nie każdy plastik to już od razu pełnoprawna karta.

Pozdrawiam,
Sebastian Malarz