[Karty] Re: w nawiazaniu do air polonii...

Sebastian Malarz karty@listy.icm.edu.pl
Tue, 21 Dec 2004 23:37:52 +0100

> Przyznam, że na Słowacji spotkałem się ze ZNIŻKAMI dla miejscowych np.
> na basenach, ale zawsze w takich przypadkach chodziło o mieszkańców
> danej gminy (zniżki udzielano po okazaniu Občianskieho preukazu z
> wbtym zameldowaniem), a nie o wszystkich Słowaków.

No to PJO mało po tej Słowacji chodziłeś, bo jeszcze parę lat temu (ostatnio
dawno tam nie byłem, być może się coś zmieniło) na większości spotkanych
obiektach użyteczności publiczej typu baseny ale i również niektóre muzea
itp.
były cenniki, gdzie były dwie a nawet trzy rodzaje cen - dla Słowaków, dla
Czechów
i dla całej reszty (tam gdzie były dwa rodzaje byli Słowacy i cała reszta).
I nie było
to na zasadzie niezrozumienia bądź wypisania różnych cen w różnych językach,
ale oficjalnie podane ceny. Z czymś takim w zasadzie miałem do czynienia
jedynie na Słowacji (ponoć bywało też tak w Czechach, ale tam za wiele nie
jeździłem) i w Iranie (gdzie też były ceny inne dla persów a inne dla reszty
świata)

Oczywiście czy w Polsce czy innych krajach też istnieje problem różnych cen
dla "naszych" i "obcych", ale dotyczy to sytuacji zwykłego naciągania :-) a
nie
oficjalnego zapisu w cenniku.

Pozdrawiam,
Sebastian Malarz