[Karty] Odpowiedzialność za transakcje

Rafal Smyka karty@listy.icm.edu.pl
Sun, 12 Dec 2004 19:16:56 +0100

Cześć,
Ostatnio chciałem wystąpić o duplikat karty.
Dostałem do wypełnienia formularz, gdzie do wyboru są dwie opcje:
- zwracam starą kartę
- w przypadku niezwrócenia karty, przyjmuję do wiadomości, że ponoszę
odpowiedzialność za zniszczenie karty w sposób uniemożliwiający jej
dalsze używanie, w przypadku niedopełnienia tego obowiązku, ponoszę
pełną odpowiedzialność za transakcje dokonane przy użyciu tej karty.

Załóżmy, że karta jest jeszcze w na tyle dobrym stanie, że można się nią
posługiwać, ale lepiej byłoby ją wymienić. Czyli chciałbym zostawić
sobie starą kartę do czasu otrzymania nowej. Jednak wtedy trzeba przejąć
odpowiedzialność za _wszystkie_ transakcje dokonane tą kartą.

Moim zdaniem powyższy zapis jest niezgodny z ustawą o elektronicznych
instrumentach płatniczych, która ogranicza odpowiedzialność za
transakcje fraudowe. Jednak zanim zacznę się awanturować w banku,
chciałbym, żeby wypowiedzieli się w tym temacie tutejsi eksperci.

Rafał