[Karty] Re: [Karty] Re: przesłanie kasy za granicę

Sebastian Malarz karty@listy.icm.edu.pl
Thu, 15 Apr 2004 15:35:32 +0200

> W Multi zapłacę 10 zł za wypłatę - w ING 66 zł. Za duża różnica :)))

Wszystko zależy od tego do jakiego banku kierujemy przelew i przez
jakie banki pośredniczące przejdzie.

Przykładowo - jeżeli bank rozlicza się bezpośrednio z bankiem
zagranicznym, wówczas prawdopodobnie prowizji nie będzie. Jeżeli
jednak będą pośrednicy - to wówczas oni pobiorą od tego opłatę.

Nie można zatem powiedzieć który bank będzie tańszy a który
droższy. Przykładowo zlecając przelew do American Express Bank
w BPH PBK nie zapłacę dodatkowej prowizji, jednakże gdy swego
czasu zleciłem taki przelew w MultiBanku zapłaciłem niezłą prowizję
zagranicznego banku pośredniczącego, gdyż taki duży bank jak BRE
nie rozlicza się bezpośrednio z American Express Bank :-((

Oczywiście koszty przelewu w banku polskim też mają znaczenie,
ale trzeba się zastanowić czy:
- zapłacić w multi 10 zł i prowizję banku zagranicznego np. 100 zł
- zapłacić w innym banku np. 66 zł ale nie płacić prowizji banku
zagranicznego

Pozdrawiam,
Sebastian Malarz