[Karty] Jeden numer telefonu

Roman Habrat karty@listy.icm.edu.pl
Wed, 07 Apr 2004 16:48:31 +0200

Dnia 2004-04-07 13:27, Użytkownik Piotr J. Ochwal napisał:

> Komisja Europejska planuje wprowadzić jeden numer telefoniczny na
> terytorium całej Unii Europejskiej do blokowania zagubionych lub
> skradzionych kart kredytowych. System proponowany przez Komisję ma
> pozwolić właścicielom zgubionych lub skradzionych kart skontaktować
> się ze swoim bankiem z każdego miejsca na terytorium UE, wykręcając
> ten sam numer - informuje Życie.

Dalszym krokiem będzie system pozwalający dodzwonić się do własnego domu,
wykręcając oczywiście z każdego miejsca jeden numer.

Na razie można skontaktować się z własnym bankiem wykręcając ten sam
numer w sieci GSM, czyli +4822<tu wstaw numer swojego banku>,
ale wg zamysłu Komisji numer ma być tylko jeden.

Bardzo piękna idea. Nie wiem jak rozpoznają do jakiego banku łączyć,
ale z pewnościa mają lepszy pomysł niż recytowanie nazw banków
kolejno we wszystkich językach. Może rozpoznawanie tożsamości według
brzmienia głosu? Dopasowanie banku do osoby zazwyczaj nie byłoby trudne,
ale dla wielu listowiczów system od razu realizowałby połączenie
konferencyjne...
a.-"Halo, banki! Słyszycie mnie?"
b.-"Tak!" (chóralne)
a.-"Tu Sebmal, skradziono mi klaserek, zostało tylko to co miałem przy sobie"
b.-"<chór przerazonych głosów>"
a.-"Mam podawać numery kart?"
o.-"Tu operator, proszę nam nie blokować eurołącza, wystarczy podać numery
     tych kart, które panu zostały"
a.-"OK, dyktuję..."