Odp: [Karty] poszukiwany poszukiwana

Marek Firkowicz karty@listy.icm.edu.pl
Mon, 29 Sep 2003 13:25:28 +0200

Dnia Mon, 29 Sep 2003 12:12:20 +0200, <ankagb@poczta.onet.pl> napisał:

> Drodzy niezawodni. Pogubiłam się już w notatkach i mam dylemat. Kto i
> kiedy w Polsce wydał pierwszy kawałek plastiku o wymiarach powszechnie
> znanych, którym można było cokolwiek - wziąć pieniądze z bankomatu na
> kartę identyfikacyjną, zapłacić...

Pierwszy kawalek plastyku do identyfikacji - Pekao
Pierwszy kawalek plastyku do bankomatu -  PKO
Pierwsza karta platnicza (kredytowa) - ExpressM

kolejnosc mniej wiecej zachowana :-)

Pzdr,

M.
====================
Pierwszy kawalek plastyku do identyfikacji - IKM - Pekao III Oddział
Warszawa (tylko dla najbogatszych)
Pierwszy kawalek plastyku do bankomatu -  tamże, tak samo jak i pierwszy
bankomat (w $)
Pierwszy popularny kawalek plastyku do bankomatu -  PKO Ekspres, tak samo
jak i pierwsza sieć licząca więcej niż jeden bankomat
Pierwsza karta platnicza (kredytowa) - ExpressM
Pierwsza Visa - BIG
Pierwszy MasterCard - Pekao ?
Pierwszy Electron - BSK ?
Pierwsze Maestro - Pekao
Pierwszy bankomat VISA i MasterCard - BG
Ostatni bankomat off-line - PKO (w roku 2000)
MF