[Karty] Re: Visa Nowa

Piotr J. Ochwal karty@listy.icm.edu.pl
Fri, 26 Sep 2003 22:33:43 +0200

Piotr Gralak wrote:
> nie ma takiego banku. i chyba nigdy nie bedzie.

Jak to nie ma? A Diners? Wypłata z bankomatu kosztuje 4% kwoty.
Koniec.

Przykład: 29 września wypłacasz z dowolnego bankomatu 100 zł. W połowie
listopada dostajesz wyciąg za październik. 28 listopada oddajesz
Dinersowi 104 zł.

Swoja drogą ostatnio kolejny raz przekonałem się, że posiadacze karty
DC są traktowani inaczej nawet przez bankomaty. Podczas wizyty w
hurtowni brakło mi kilkaset zł, więc podjechałem do Kerfura żeby
obrobić jakiegoś Euroneta. Wkładam CitiMaestro - i zostałem uraczony
losowo generowanymi komunikatami. A to "brak połączenia", za chwilę
"nieprawidłowy PIN", potem "awaria paczkarki", za kolejnym razem
"operacja niedozwolona dla tej karty". Spróbowałem VE Fortis - to
samo. Za mną stał facet, który miał podobny problem, ale niestety -
jego karty (VE PKO BP i firmowa Maestro BPHPBK) jedynie sprowokowały
bankomat do podobnych wyznań. W tym czasie podszedłem do drugiego
Euroneta - zachowanie bezdusznej maszyny było identyczne. Ponieważ
towar czekał w magazynie, a mnie nie chciało się tracić czasu na
powrót do centrum Katowic w poszukiwaniu działającego bankomatu -
zastosowałem "ultima ratio" w postaci nakarmienia bankomatu Dinersem.
Wpisałem 500 zł - bankomat postękał i zaczął kręcić liczarką. I tak
liczył i liczył... i liczył... i liczył... Po ok. 3 minutach przestał
liczyć, wypluł na ekran komunikat o treści "wypłacona kwota jest
niezgodna z żądaną", wypluł z otworu gębowego 300 złotych i wydał na
to stosowne pokwitowanie; "kwota żądana: 500 zł, kwota otrzymana: 300
zł". Od tego czasu jeszcze bardziej polubiłem tę kartę.