Re[2]: [Karty] komentarz do eip w karty online

Rafał Ignasiak karty@listy.icm.edu.pl
Fri, 31 Oct 2003 17:55:57 +0100

Witam Adam,

Friday, October 31, 2003, 9:33:50 AM, you wrote:

AP> Piotrze, tylko wezwać policję. O wylegitymowanie sie sklep może co
AP> najwyżej _poprosić_.

Ale ta prośba w zupełności wystarczy do ochrony przeciętnego
konsumenta. Jeżeli delikwent odmawia to nie dokonujemy transakcji i
już. Jeżeli jest rozsądny i wie, że to dla bezpieczeństwa jego
transakcji to bez żadnych problemów okaże jakis dokument.

Mnie bardziej martwi sytuacja w której akceptant ma w trabie nasze
bezpieczeństwo i akceptuje każdą transakcje bez wnikania czyja to
karta i jak wyglada podpis. Pytałem o podstawe prawną do żadania
dokumentu tożsamości, ponieważ w jednym z marketów Tesco obsługiwanych
przez CKC panie nie zwracały uwagi na taki szczegół jak róznica płci
osoby dokonującej transakcji. A jak mówiłem o konieczności sprawdzania
dowodu tozsamości to stwierdziły, że nie maja prawa żadać.

--
pozdrawiam,
 Rafał                            mailto:rafal_ignasiak@wp.pl