[Karty] Re: komentarz do eip w karty online

Sebastian Malarz karty@listy.icm.edu.pl
Fri, 31 Oct 2003 11:06:43 +0100

nie

> jak do tej pory NIKT się nie pokusił o polemikę lub jakikolwiek komentarz,

Z kilku powodów. Po pierwsze ci co się faktycznie na tym musieli poznać bądź
mają
jakąś interpretacje, nie mają czasu albo też nie chcą wszystkiego komentować
i "prostować".

Zresztą jak czytałem niektóre "opinie" na temat ustawy, jak choćby w gazecie
wyborczej
to po prostu ręce opadają...

A polemikę czy komentarze to zainteresowani (czyli głównie banki) toczą poza
grupą :-))
I trudno aby banki chwaliły się publicznie w swojej interpretacji,
szczególnie jeżeli jest
to interpretacja czy kruczek prawny działający na korzyść banku :-)

> jednocześnie ustawa jest bardzo świeżym 'produktem' i tak naprawdę jak
będzie
> interpretowana przez banki pokaże czas.

Jak będzie interpretowana przez banki to czas już pokazał. Chciałeś zapewne
napisać
jak sprawy będą interpretowane przez sądy - to jest ciekawe i każdy z
niepokojem oczekuje
na pierwsze tego typu przypadki, jak sądy podejdą do interpretacji tej
ustawy.

Może będzie na korzyść klientów, a być może będzie tak, że ustawodawca,
uchwalając
dość niechlujnie momentami i nieprecyzyjnie napisaną ustawę, zadziała
nieświadomie
na korzyść banków. Wiecie jak to jest w naszym rządzie : chcieliśmy dobrze,
a wyszło tak
jak zawsze... :-)

Pozdrawiam,
Sebastian Malarz