[Karty] komentarz do eip w karty online

krzysztof korus karty@listy.icm.edu.pl
Thu, 30 Oct 2003 17:47:56 +0100

Trafiłem na komentarz do u.e.i.p. w kartyonline. Kilka ważnych rzeczy:
1. Przedawnienie, art.6. Istotne jest, iż jeśli wydawca karty obciążył
niesłusznie posiadacza jakąś operacją, to przedawnienie roszczenia o zwrot
wynosi 10 lat. To już nie jest roszczenie z umowy o e.i.p., to jest
bezpodstawne wzbogacenie.
2. art 27, termin na reklamacje. Nie mozna przyjąc, że po 14 dniach klient
nie może zareklamować operacji. To prowadziłoby do uznania, iż mamy do
czynienia z milczącym uznaniem długu, a to się rzadko dopuszcza. To trzeba
interpretować tak jak obowiązek uznania salda z 728.2 kc, czyli
instrukcyjnie. Wydawca ma prawo do wyrównania szkód za spóźnione zgłoszenie
kwestionowanej operacji (chociaż, jak na razie, jeszcze nie doszedłem do
tego, o jakie szkody może chodzić :-)]
3. 28.5 i 6 to największa zagadka tej ustawy. dopóki się nie przyjmie jakaś
jego ustalona wykładnia, to warto wskazywać na art 14 ustawy o ochronie
niektórych praw konsumentów itd itd
hris