[Karty] z pbb

krzysztof korus karty@listy.icm.edu.pl
Fri, 24 Oct 2003 10:58:29 +0200

> Czy ja wiem, czy taki absurdalny? Przecież zapis nie wspomina o
> przystąpieniu do długu, tylko o odpowiedzialności za transakcje.
tu nie chodzi o przystąpienie do długu, tylko o solidarną odpowiedzialność.
zapis jest całkowicie nieszkodliwy, bo rzeczywiście - posiadacza karty
dodatkowej nie wiąże umowa z bankiem, więc nie ma żadnych obowiązków wobec
wydawcy z wyjątkiem tych nałożonych u.e.i.p. (no chyba że się na wniosku
podpisał, wtedy odpowiedzialność istnieje). trudno tez dowodzić, iż
wnioskodawca, podpisując się na wniosku, zawarł w imieniu posiadacza karty
dodatkowej z wydawcą umowę o solidarną odpowiedzialność za operacje kartą.
ciekawostka - posiadacze kart dodatkowych wydawanych w niemczech ponoszą w
wiekszości wypadków solidarną odpowiedzialność za zapłatę za operację (ale
zawierają umowę z wydawcą w tym zakresie). Było też tak nawet przy kartach
firmowych, ale tutejszy sąd najwyższy uwalił tego rodzaju postanowienia
regulaminów już jakiś czas temu
hris