[Karty] Magneprint

Roman Habrat karty@listy.icm.edu.pl
Fri, 24 Oct 2003 02:19:49 +0200

Dnia 2003-10-23 23:16, Użytkownik Marcin Kasperski napisał:

> Ja wredny jestem ale mam wrażenie, że po prostu będą musiały powstać
> nowe, bardziej wyrafinowane sposoby klonowania kart. Ileż to było
> patentów na niemożliwą do skopiowania dyskietkę czy płytę CD...

Zawsze było to kładzione tym, że miało pracować na standardowym sprzęcie.

Wymyślili ostatnio CD z mikrochipem, który komunikuje się ze zwykłą
głowicą odczytującą mrugając jej światłem z diodki klucz dekodujący
zawartość płyty. Wersja bardziej zaawansowana czyta jeszcze to,
co wymruga laser z głowicy, i autoryzuje metodą challenge-response.

Tylko ta druga nie jest łatwo podrabialna, ale też tylko ta druga wymaga
lepszego sprzętu, potrafiącego zgrabnie modulować laser odczytu.
Jak myślicie, która zostanie wdrożona? :)

Dla ułatwienia podpowiem, że ostatnio wdrożono z fanfarami standard
ochrony CD, z dodatkową ścieżką ze sprytnym programikiem całkowicie
uniemożliwiającym nielegalne kopiwanie takiej płytki na pececie.
Aby obejść to okrutne zabezpieczenie wystarczy przytrzymac 'Shift'
przy wkładaniu płytki...
Teraz rozważają pozew przeciwko doktorantowi, który to "ujawnił".
Nie wiadomo z czego bardziej się śmiać.
To są wieści z podobno zaawansowanego technologicznie kraju...
Mam nadzieję, że tajemnice wojskowe są tam lepiej chronione,
bo to nasz sojusznik.

> Zresztą, może taniej będzie umieszczać u ugadanych merchantów lekko
> zmodyfikowane posy?

Jak rozumiem, musiałyby rejestrować odczytane cechy paska, i zapewne
potem umieć je wysłać, bo utworzyć drugi pasek o takich samych cechach
to raczej niewykonalne. A w takim razie sprawa jest wykrywalna, bo
fraudy będa następować u tych ugadanych merchantów.