Odp: [Karty] Re: Z czego w UE żyją banki i Visa... ?

Tomasz Nowak karty@listy.icm.edu.pl
Thu, 27 Nov 2003 08:36:57 +0100

> ja bym raczej przyjął że płacenie za wypłaty z "własnych bankomatów" jest
raczej odchyłkiem niż normą,
> np. w małej Portugalii wszystkie banki się zgadały i mają jedną sieć
bankomatów, wszystkie są bezprowizyjne dla klienta portugalskiego banku

Jest to tylko trochę dobre rozwiązanie ... wczesne stadium rynku
francuskiego. Takie działanie banków na naszym rynku, rozpuściłoby spirale
kosztów. U nas ludzia za często siegają po gotówkę zamiast płacić.
Wyobraż sobie że sa klienci którzy potrafią wyołacac gotówkę 90 razy w ciągu
miesiąca .... przyjmij sobie koszt transakcji i zobacz jakie są koszty
utrzymania tego klienta.
Gdy rozwiążesz z nim umowę to robi hałas. Dlatego rozwiązanie portugalskie
nie za bardzo przypada mi do gustu.

 Tomasz
< NOTO >