[Karty] Kod autoryzacji

Piotr J. Ochwal karty@listy.icm.edu.pl
Mon, 10 Nov 2003 20:41:02 +0100

Marek Jedziniak wrote:
> Mam pytanie - co to właściwie jest oraz jak jest generowany i przez kogo kod
> autoryzacji.

Kod pseudolosowy generowana przez "processora" (moje prywatne
tłumaczenie na język polski: obsługant)

> Przez "jak i przez kogo" rozumiem m.in. czy jest generowany przez
> bank czy przez centrum autoryzacyjne (Polcard)

Przez obsługanta, którym może być sam bank wydawca (np. Citi), może
być inny bank (np. Pekao SA dla kart Visa Business Raiffeisen Bank
Polska), może być centrum rozliczeniowe (np. Euronet dla VE Inteligo)
und so weiter, czy też nasz stary poczciwy PolCard (np. dla SebMal
Banku :).

> czy numery

niekoniecznie numery. To są KODY autoryzacji, mogą również zawierać
litery (np. 21DUPA) tak, jak jest to np. w Citi lub Inteligo

> są przydzielane kolejno, jeśli tak to czy dla wszystkich kart jak
> leci, czy może osobno dla kart każdego banku lub może nawet dla
> poszczególnych POSów itp.

każdy obsługant ma swój algorytm generowania kodów autoryzacyjnych.

> Czy kod autoryzacji zawsze jest 6-cyfrowy, czy też w innych krajach
> spotykane są inne?

Nie trzeba jechac do innych krajów. W Polsce mozna spodkac kody
czterocyfrowe (Diners) lub dwu- czy nawet jednocyfrowe (AmEx).