[Karty] (no subject)

Sebastian Malarz karty@listy.icm.edu.pl
Sat, 20 Dec 2003 14:13:18 +0100

Biuletyn BZ WBK rzecze:

"Karty kredytowe oraz debetowe MasterCard rozliczane są w walucie Euro.
Transakcje bezgotówkowe dokonane w krajach "strefy Euro" są księgowane bez
tzw. przewalutowania, co w praktyce oznacza, że rachunek obciążany jest
dokładnie tą kwotą, która została wydana."

I szczerze mówiąc nie wiem o co w tym chodzi. Jeżeli mam kartę kredytową,
rozliczaną w złotówkach, i dokonam transakcji w EUR to w jaki sposób
zostanie ona zaksięgowana na moim rachunku bez przewalutowania, dokładnie
taką samą kwotą, która została wydana ? Mam zadłużenie spłacać w EUR ???

Pozdrawiam,
Sebastian Malarz