[Karty] Re: [Karty] Bankieterzy będą współpracowac z p olicją

S. Tabor karty@listy.icm.edu.pl
Wed, 27 Aug 2003 10:38:30 +0200

> Moja nie rozumieć? Po cholerę wszedzie te komputery? Czyż nie
> wystarczy, że ZetBeP uruchomi dla nieskomputeryzowanych policmajstrów
> stanowisko 0800, na którym będzie siedziało białko i po autentykacji
> czelendż-respons zastrzegało zgłoszony dokument? Z drugiej strony
> takową operację on-line można już obecnie wykonać na każdej
> upecetowionej poczcie - wszystkie czeki i książeczki oszczędnościowe
> są sprawdzane w MIG-DZ przed dokonaniem transakcji wypłaty.
> --
> pjo

No, to nie jest takie proste od strony finansowej. Taki kolcenter [używając
szczególnej transkrypcji pjo] kosztuje miesięcznie kilkadziesiąt tysięcy
etlist [j.w.], a ZBP nie prowadzi działalności gospodarczej aby mógł to
prowadzić w formule biznesowej. Zatem sprawa prosta technicznie nie musi być
prosta organizacyjnie i pewnie o to tu chodzi. Z tego powodu uważam, że
przedstawiona koncepcja nie jest tak całkiem bez sensu.
A tak bajdełej, razu pewnego, gdy zastrzegłem partię swoich czeków i w jakiś
czas później chciałem wypłacić gotówkę z wykorzystaniem innego czeku spoza
tej serii, zostałem zatrzymany przez straż bankową, skuty i odtransportowany
na policję. Jeżeli nowy system ma kogokolwiek ustrzec przed takim
doświadczeniem to warto go wprowadzić, wierzcie mi.
ST