Ipv6 a numey AS

Grzegorz Banasiak G.Banasiak w elka.pw.edu.pl
Pon, 19 Kwi 2004, 23:06:12 MEST

witam,

> W jaki sposób mogę dostać numer AS obowiązujący w sieci IPv6?
numery AS sa wspolne dla IPv4 i IPv6.

przydzielaniem wszelkich publicznych numerkow zajmuja sie RIRy oraz
cialo nadrzedne - IANA. RIRem dla Europy jest RIPE.

> I czy to coś kosztuje ?
http://www.ripe.net/ripe/docs/billing.html

jezeli dobrze licze to minimalnie 2500 EUR oplaty wpisowej + 2000 EUR
rocznie za kategorie EXTRA SMALL.

rozwiazanie: wykorzystac prywatny numer AS z zakresu 64512 - 65535.
prywatne numery AS nie moga byc oczywiscie rozglaszane w sieci
publicznej - sa uzgadniane miedzy "stronami" i nie przekazywane dalej.

> I jeszcze jedno- kto w Polsce oferuje tzw. peering ?
POZMAN, ATMAN6, PL-CDP6, ICPNET-PL, CBR-TPSA, etc.

pzdr.