Pytanie - routing dynamiczny

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Wto, 15 Sty 2002, 21:11:39 MET

On Tue, Jan 15, 2002 at 08:34:51PM +0100, Jarek Granat wrote:
> Kolejne pytanko.
> Zalozmy, ze mam na dwa tunele BGP na zebrze.
> Mam tez wydzielone jakies dwie rozne podsieci.
>
> No i teraz wychodzi sobie pakiet z adresem zrodlowym z jednej
> z tych podsieci. Po jakims czasie tunel padl. (wlasnie
> ten, z ktorego podsieci wyszedl pakiet).

> I teraz pakiet kierowany jest na drugi tunel bo to BGP, tak?
??? Przecież pakiet już wyszedł. Dwa razy ten sam pakiet wysyłasz?

> pytanie: jaki bedzie mial adres zrodlowy? Czy bedzie mial
> adres zrodlowy koncowki niedzialajacego tunelu??
Pewnie chodzi ci o np. połączenie TCP. Jeśli takie połączenie
wykorzystało adres tunelu mogą się dziać różne rzeczy. Może połączenie
będzie działało dalej (mimo że pakiety inną trasą), a może zupełnie się
zawiesić.

Po prostu źle podchodzisz do problemu. BGP działa na routerze. I adresy
tunelów (czy innych łącz na których są sesje BGP) są wykorzystywane
tylko do łączności między tunelami.
A pakiety wychodzące z hostów przyłączonych do sieci z danym routerem BGP
mają adresy niezależne od trasy którą pakiet idzie w świat.
Nawet jeśli ten sam komputer jest hostem i routerem trzeba pomyśleć
o sensownym podziale funkcji. I wtedy wszelkie serwisy powinny używać
raczej adresu z głównego interfejsu, np. eth, ewentualnie nawet dummy,
ale napewno nie tunelu.

W twoim przypadku prawdopodobnie całe to BGP jest zupełnie niepotrzebne
i może tylko sprawiać Ci (a możliwe że i innym) tylko problemy.

Jacek Konieczny
BetaSoft