Problem z BGP na zebrze [d³u¿sze]

Borys Pogore³o admin w leszno.edu.pl
Wto, 20 Lis 2001, 19:34:05 MET

Witajcie,

Piszę na tę listę ponieważ wyczerpałem już chyba wszystkie pomysły jak
mógłbym nareszcie raz, a dobrze uruchomić to BGP.

Chciałbym od razu podziękować wszystkim, którzy wcześniej
indywidualnie udzielili mi pomocy oraz mieli do tego cierpliwość ;-)
Wszystko już prawie działa, tylko został ostatni problem którego nie
mogę rozwiązać.

Na początek kilka informacji ogólnych - BGP działa na zebrze (0.92a,
kompilowana), system to Linux, 586, glibc 2.2, jądro
2.4.13-grsec-1.8.6. Jeśli chodzi o konfigurację całego systemu, to
jest ona poprawna, gdyż parokrotnie BGP ożyło i wymieniło tablicę
routingu. Problem jest w tym, że wszystkie trasy się ustawiają na
interfejs eth0 (sieciówka zewnętrzna), zamiast na ipv6 (nazwa mojego
tunelu do ICMu). Oto jak wygląda u mnie poprzydzielanie tego:

Moja podsieć: 3ffe:8010:7:4500::/56
AS: 40000

interfejs eth0: 3ffe:8010:7:4500::/56
interfejs ipv6: 3ffe:8010:7:4500::2/128

Routing:

3ffe:8010:7:4500::/56 dev ipv6  metric 1024  mtu 1480

Jeśli przydzielę całą podsieć dla interfejsu ipv6, to nic nie działa.
Jeśli do eth0 i routing ustawie przez ipv6 to zależnie od siły wiatru
albo zadziała, albo nie, ale zestawi wszystko przez eth0.

Jeśli ktoś będzie potrzebował dokładniejesze informacje jak bgpd.conf,
czy całą tablicę routingu, to służę.

P.S. Wybaczcie taką mała chaotyczność tego maila, ale już jestem
wykończony tą walką z durnym BGP :-)

--
[ Borys Pogoreło - boryspo#leszno.edu.pl - UIN 78554936 ]
[ - "We are but packets in the Internet of Life (UF)" - ]