ifconfig

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Pią, 26 Paź 2001, 17:48:29 MEST

On Fri, Oct 26, 2001 at 05:30:03PM +0200, Michał Tetmajer wrote:
> Czy dobrym pomyslem bedzie
> zainstalowanie iproute2 w slackware? (chyba nie
> ma sensu ;/
Jak najbardziej ma sens. W slackware nawet większy niż w innych
dystrybucjach, gdyż slackware (AFAIR) nie posiada skryptów startowych
w takim znaczeniu jak np. RH czy PLD. Tam skrypt jest jednocześnie
plikiem konfiguracyjnym edytowanym przez admina. Więc możesz sobie
wywołanie ifconfig na ip zmienić.
No chyba że ostatnio (mam namyśli ostatnie 5 lat :->) coś się w slackware
zmieniło.

> Gdzie moge poczytac o konfiguracji ipv6 bez
> udzialu iproute2 ?
Jeśli coś przeczytasz, to pewnie żeby użyć iproute2

ifconfig i reszta z pakietu net-tools była dobra dla kerneli < 2.2
Od wersji 2.2 (a właściwie 2.1.x) w kernelu pojawiło się dużo nowego
i dobrego jeśli chodzi o routing, lecz ifconfig nie potrafi tego w pełni
wykożystać. A iproute2 owszem.

Pozdrowienia,
        Jacek