agregacja i filtry.

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Pią, 3 Sie 2001, 17:54:16 MEST

On Fri, Aug 03, 2001 at 09:30:40AM +0200, Robert J. Wozny wrote:
> petelka sie robi takze jak przeroutujesz komus jakas klase... a on jej
> nie "przybinduje" do siebie ;>

A pod Linuksem (pod innymi systemami pewnie też) łatwo tego uniknąć.
Jak mam klasę: 3ffe:8010:28::/48, to wystarczy że dam:

ip route add unreachable 3ffe:8010:28::/48

I już mój router nie będzie wysyłał do swojego default-route pakietów
do nieosiągalnych hostów w mojej sieci.

W sumie mogę zrobić:

ip route add unrechable 3ffe:8010::/32

gdyż mam bardziej szczegółowe trasy do sieci z tym prefixem (z BGP),
ale to chyba by wystarczyło na ICM.

No i można także pozbyć się global-route (2000::/3). Tylko że wtedy jak
siądzie BGP, to nie będę miał wogóle połączenia z 6bone (ale jak BGP
leży to i tak zwykle go nie ma z innych powodów).

Pozdrowienia,
        Jacek