alternetywne wezly

Rafal Maszkowski rzm w icm.edu.pl
Czw, 7 Cze 2001, 23:38:42 MEST

On Wed, Jun 06, 2001 at 09:34:14AM +0200, Wojciech Bojdol wrote:
> tez tak myslalem.

Zeby dawac ten sam wynik innemu adresowi z jednej podsieci SDI trzeba by
zagladac do whois.

> Zreszta co 10min. jesli beda odswierzane to nie bedzie problemu.
> Adres IP najlepiej z REMOTE_ADDR, bo nawet jesli ktos bedzie chcial tunel
> do ciskacza, to i tak sam sobie wyniki poprzeglada.
> Trzeba w kazdym razie ograniczyc mozliwosci, zeby nikt nie podawal
> dziwnych adresow.

Dobrze by bylo zeby chociaz niektorzy mogli (operatorzy wezlow regionalnych)
mogli podac dowolny adres.

> Poniewaz czesc bedzie po stronie klienta - zrobie wersje PHP i CGI..
> w sumie wyniki traceroute i tak beda przegladane przez czlowieka,
> wiec nie ma co komplikowac sprawy.

Myslalem o tym zeby albo juz cgi z traceroutem albo klient (PHP?) robil ladna
tabelke. Ale moze byc pozniej.

> Zalaczony skrypt CGI w shellu moze byc po stronie wezlow..
> Poniewaz nie wszystkie implementacje traceroute maja te same opcje,
> wrzucilem tak jak widac.
> Niestety skrypt ten nie eliminuje mozliwosc podania 192.168.1.1 czy
> innych, wiec trzeba bedzie w .htaccess ograniczac polaczenia tylko do
> ICM'u (gdzie bedzie inny skrypt, ktory zbiera te informacje).

Nie da mu sie podrzucic jakiegos `ls` czy czegos?

Ja bym byl za tym zeby zainstalowac wszedzie traceroute-ew albo cos podobnego,
zeby miec tez informacje o stratach pakietow. Niestety to w pl najwazniejszy
parametr.

W iskier krzesaniu żywem/Materiał to rzecz główna