Mały skrypcik

Michal Margula alchemyx w uznam.net.pl
Czw, 7 Cze 2001, 10:50:12 MEST

Witam :)

Dawno się nie odzywałem, więc teraz nadrobię :>. Widze, że niektórzy
pytają o tunele i nie mają bladego pojęcia do kogo się przyłączyć.
Napisałem prosty skrypcik, który pomoże. Odpala on mtr i zlicza ilość
hopów do danej końcówki, straty i rozmiar opóźnień. Później za pomocą
wydumanej przeze mnie skali wag wylicza punkty i podaje do kogo
najlepiej się podłączyć. Nie chwaląc się - dzięki temu skryptowi znalazłem końcówkę w Szczecinie, która jest wpięta w ten sam router w TP S.A. :).

Skrypt jest prosty, brzydko napisany, nieoptymalny i wymaga dużo
niepotrzebnych rzeczy jak awk, mtr, bc, grep, tail, lynx. W dodatku
działa długo (u mnie na 10 ustawionych prób, 11 tuneli sprawdzał 9
minut, ale to dlatego, że 3 z nich były martwe).

Jest tutaj: http://uznam.net.pl/~alchemyx/pliki/stats.sh

Mam nadzieję, że oszczędzi on żmudnej pracy nowym v6userom :).

Pozdro

--
Michał Margula, alchemyx w uznam.net.pl, ICQ UIN 12267440, +)
http://uznam.net.pl/~alchemyx/, administrator polskiej sekcji Linux Counter