wezly regionalne

Michal Szczesny mich w supermedia.pl
Śro, 6 Cze 2001, 20:13:56 MEST

On Wed, Jun 06, 2001 at 07:36:12PM +0200, Rafal Maszkowski wrote:

witam

> Objasnisz? - nie mam doswiadczen z konfederowaniem. Czy to sie bedzie nadawac
> do IPv6 przy obecnych zasadach? Ten sam AS jest po to, zeby, w pewnym sense, je
> obejsc, tzn. moc rozsylac /28 przez lacza zagraniczne roznych wezlow.

tak tez mozna, na zewnatrz bedzie widoczny jako wlasciwy ASN, w duzej
wiekszosci przypadkow uzycie konfederacji czy tez route-reflection sluzy do
wprowadzenia iBGP w szkielecie bez robienia fullmesh iBGP, czesto pojawia
sie pytanie co stosowac ... osobiscie mialem w swoim szkielecie ipv4
konfederacje, ale po 2 tygodniach przeszedlem na route-reflection - w
przypadku topologii szkieletu super media i samej funkcjonalnosci bylo to
bardziej korzystne, podstawowa roznica miedzy tymi metodami jest oczywiscie
uzycie odrebnych ASN dla kazdego obszaru (to pozwala na wieksza kontrole,
zwlaszcza redystrubucji protokolow routingu, np. BGP w jakims IGP),
rzeczywiscie w przypadku sieci 6bone mozna zastosowac konfederacje,
wszystkie glowne wezly beda mialy wlasny ASN z puli prywatnej (RFC1930) -
natomiast routery brzegowe 6bone beda mialy:
bgp confederation identifier 8664
dodatkowo wezly jeszcze nizej w hierarchii bede mogly rowniez stosowac
wlasnego ASN
w chwili obecnej super media jeszcze nie biorze udzialu w pracach 6bone
(jeszcze;)), ale jesli bedzie taka potrzeba to chetnie pomoge przy budowie
takiej hierarchii bgp

pozdrawiam
--
michal szczesny