alternetywne wezly

Wojciech Bojdol wojboj w htc.net.pl
Wto, 5 Cze 2001, 19:37:09 MEST

On Tue, 5 Jun 2001, Rafal Maszkowski wrote:

> - kazdy z Wezlow Chetnych mialby u siebie skrypt, ktory by zwracal (przez WWW
>   albo osobny port) ilosc hopow, opoznienie traceroute'a i % strat (np. mozna
>   wolac (traceroute-ew -S -q 10 host)

czyli w sumie okrojony traceroute, wywolywany jako CGI z zaufanych host'ow
lub po autoryzacji przez www.

> - skrypt PHP na serwerze(ach) WWW moglby pytac wszystkie Wezly o ww. dane i
>   robic tabelke posortowana wg. strat, opoznienia i hopow. Zglaszajacy sie
>   wiedzialby do kogo najlepiej wyslac zgloszenie

trzeba by bylo jeszcze uwzglednic anty-DoS'y.. :)
czyli najprosciej zapisywac informacje, ktore numery IP jak czesto byly
sprawdzane i zabronic zbyt czestego sprawdzania.

> Jak ja sie za to zabiore to potrwa to pewnie rok, ale w ogole nie powinno byc
> trudne.

ano tez tak mysle.

> Kolejny potrzebny kawalek WWW to formularz do zgloszen.

Jesli nie ma chetnych to w ciagu paru dni na pewno znajde wystarczajaco
duzo czasu.
Prosilbym tylko jeszcze o jakies uwagi jesli ktos ma do tego, co
napisalem.

--
Wojciech Bojdol
Hi-Tech Consulting s.c.