Regulamin:wnioski

Wojciech Bojdol wojboj w htc.net.pl
Nie, 27 Maj 2001, 11:34:22 MEST

On Sun, 27 May 2001, Witek Krecicki wrote:

> Tak... Jak najbardziej... Tyle że do tego trzeba praktycznie zacząć od nowa.

Dlaczego ?

> Po prostu wziąć mapkę topologii POL34, TPNET i innych sieci szkieletowych i
> na ich węzłach postawić węzły 6bone.

Na ich wezlach to chyba jeszcze niemozliwe.
Wezly juz w ich poblizu zwykle sa.
Jedynie trzeba troche koordynacji i optymalizacji polaczen.
Moim zdaniem nic wielkiego.

Przebudowa 6bone-pl nie musi nastapic w ciagu 24 godzin.
Jest to siec testowa - jesli czesc tuneli nie bedzie przez przebudowe
dzialac przez tydzien... to nic sie nie stanie.
Wiele tuneli zreszta usunietych byc nie musi.
Wystarczy poprzepinac te tunele, ktore mozna przepiac...
reszta zostanie tak, jak byla.

> Wszystkie tunele do SDI powinny być
> połączone do najbliższego węzła do PolPaku etc...

Nie ma tak, gdyz zapewne wiekszosc wlascicieli tych wezlow boi sie, ze
ludzie SDI im pozapychaja ruchem polaczenie...

> Oznaczałoby to pewne
> zamieszanie, ale skutkiem byłby porządek. Dodatkowo prośba o tunel mogłaby
> być kierowana na liste a nie do administratorów.

hm.
Pomysl stworzenia specjalnej listy tun-req jest dobry.
Zamiast na ipv6 w 6bone.pl uzytkownicy pisaliby na tun-req,
tam toczyc by sie mogla dyskusja do kogo najlepiej podpiac,
po czym uzytkownik bylby podpinany.
Utworzmy ja zatem juz teraz. :)

> 'Ideałem' były by max 2-4 hop w IPv4 między sąsiednimi węzłami.

Idealem byloby laczenie miedzy wezlami *bez uzycia* IPv4 :)

--
Wojciech Bojdol
Hi-Tech Consulting