[OT] Re: Wyjasnienie

Przemyslaw Frasunek venglin w freebsd.lublin.pl
Czw, 14 Gru 2000, 20:48:51 MET

On Thu, Dec 14, 2000 at 08:26:55PM +0100, Tomasz Paszkowski wrote:
>  Jeżeli by niczego niezniszczył to by mu tylko podziękował za dobrze
>  wykonaną prace ;>

ale chyba tylko ty. ;)

offtopic, ale opowiem. miałem w tym roku taki przypadek, że znajomy poprosił
mnie, abym przyjrzał się jego serwerowi, bo wydawało mu się, że ktoś go
zcrackował. postawiłem tam parę moich loggerów i faktycznie, ktoś miał
zatrojanione sshd i właził na nie z root w jedna-maszyna-na-umcsie.

tego samego dnia 'wlazłem' (niezbyt legalnie) na tą maszynę na umcsie
i przejrzałem logi. nie znalazłem tam niczego podejrzanego. wysłałem
maila do koordynatora man'u i do administratora tej maszyny. po dwóch
godzinach dowiedziałem się, że 'moje łącze zostało zdezaktywowane z powodu
złamania regulaminu użytkownika sieci miejskiej'.

jak widzisz, nie każdemu mogą się spodobać takie działania :)

--
* Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NIC-HDL: PMF9-RIPE *
* Inet: przemyslaw w frasunek.com ** PGP: D48684904685DF43EA93AFA13BE170BF *