VTUNd

Michal Margula alchemyx w uznam.top.pl
Sob, 28 Paź 2000, 15:51:38 MEST

Hejka!

Zainteresowałem się vtunem, ale coś czasem mi działa jakby chciał a nie
mógł. Mam taki wpis:

mephisto {
  pass  *******;
  device tun1;
  up {
       ifconfig "%% 10.3.0.2 pointopoint 10.3.0.1 mtu 1450";
       program "ip tunnel add skynet mode sit remote %a local %A ttl 64";
       program "ip link set skynet up";
       program "ip route add 3ffe::/16 dev skynet";
       program "ip addr add 3ffe:8010:18:7:1::1 dev %%";

  };
  down {
        program "ip link set skynet down";
  };
}

Czasem dzieje się, że IPv6 przestaje przechodzić, a IPv4 dalej jest. Więc
mam kilka pytań:

* jak zdownować interfejs obsługiwany przez vtund? czyli jak zrobić, aby
  się odpaliła sekcja down {} ?
* jak odpalić tunel tylko IPv6 bez zbędnego IPv4?
* jak zamienić wywołanie ifconfig tun1 10.3.0.2 pointtopoint 10.3.0.1 mtu
  1450 na iproute?
* jak to zrobić lepiej? bo coś czuję, że tutaj coś pochrzaniłem :)

Pozdrawiam

--
Michal Margula, alchemyx w uznam.top.pl, ICQ UIN 12267440, +)
http://uznam.top.pl/~alchemyx/, PL section of Linux Counter maintainer