ktory

Wojtek Bojdo/l wojboj w lp.net.pl
Pon, 26 Cze 2000, 14:35:27 MEST

On Mon, 26 Jun 2000, Slawomir Rucinski wrote:

> co wybrac dla BGP4+ i dlaczego : mrtd, gated czy  zebre ?
>
> gdzie o tym poczytac ?

www.zebra.org
www.mrtd.net
www.gated.org

Ogolnie najczesciej uzywamy zebry...
Mrtd mial (nie testowalem 2.2 bo mi sie nie kce) problemy przy tworzeniu
nowych tuneli (po prostu sie wiesza gdy sie cyferki w kernelu...e...
niewazne. :)).
Dodatkowo nie mial/nie ma prefix-list'ow...
co obecnie pozwala nam dosc ladnie filtrowac smiecie.
(uuu.. ostatnio ogladalem czyjes bgp... i widzialem, ze ktorys z
3ffe:8010:16::1:1x rozsyla ::/126 do koncow tuneli ze mna... i w ogole
troche smieci jest... a bez prefix-list'y ciezko to filtrowac)

Zebra jest bardzo szybko rozwijana.... i w ogole.. fajna jest. :)
Gated jest stary i dobry... ale nie wiem jak w nim z rozwojem..
Malo kto go uzywa do IPv6.

Co do opisow.. to mozesz jeszcze zerknac do ML&U 5.00 i 4.00 jesli dobrze
pamietam.. (www.magazyn.tao.com.pl)

Pozdrawiam.
--
Wojciech Bojdoł                 WB4156-RIPE
E-mail: wojboj w lp.net.pl        WWW: http://www.wojboj.eu.org