skasowani, polaczeni, nowosci statystyczne

Rafal Maszkowski rzm w icm.edu.pl
Pią, 23 Cze 2000, 07:47:14 MEST

Skasowałem, na razie tylko zakomentowałem w konfiguracji: AMG PG TUKIELCE APK
SECURENET RUDY6 (Cc do administratorów, częściowo byłych).

Z listy - stanowczo odbija sie tylko draka w i17unixb.ists.pwr.wroc.pl,
misiek... w ...starachowice.. jest nastepny w kolejce.

Nowe tunele założone dzisiaj: EUROMEDIA ARRAKIS LINUXNET KORN LINECIK MEDIANET
OBGYN? STAW SURFNET RIZNET
Jeżeli się nie mylę to opróżniłem kolejkę.

Do http://6bone-gw.6bone.pl/stats/ dodałem informacje z whois i o
przepustowości łącz. Łącze między 6bone-gw a najbliższym routerem to Eth, który
mierzy się jako ok. 7.8 Mbps, więc na razie nie będzie większych
przepustowości, chyba że będę zaczynał pomiary od ttl=2. Ale ciągu kilku
miesięcy mam nadzieję uruchomić ATM. Tablica wyglada teraz tak:

       Name             City         Remote_IPv4 (ASN AS)       Link       Network       loss rDNS   ASN Up/Down  State/Pref
SE-SUNET-/SICS      Stockholm   193.10.66.219 (1653 SUNETCA)    1.50? 3ffe:200::/24         0  ok   2839 1d12h01m    109

Kolumny:
* Name - nazwa właściciela adresów (czyli firmy, która dostała je od providera)
  / nazwa tunelu (zaproponowana)

Nazwę właściciela skracam do 9 znaków.

* City - miasto

* Remote_IPv4 - adres drugiego końca tunelu (ASN sieci, nazwa AS)

Prawdziwy ASN v4 tego adresu IPv4 i nazwa tego ASu (wycinam z niej spacje i
skracam do 7 znaków, stąd dziwności, np. SUNETCA to naprawdę "SUNET C
Assigned...", a nie SUNET w Kanadzie).

* Link  [Mbps]  -  najwolniejsze  połączenie na drodze ICM-Name. '?' oznacza,
  że po drodze były ujemne przepustowości, a więc wyniki są mało wiarygodne.
  Brak '?' nie oznacza, że są wiarygodne.  ' ' - brak danych. Do pomiarów
  używam programu clink. 'M' oznacza tutaj 1000000.

clinka nieco patchowałem.

* Network - prefiks, własny (pierwsze pięć linii) lub przydzielony

Tu poprawiłem, bo AMS-IX i JANET miały podane numery podsieci zarezerwowanych
na tunel.

* loss  [%]  -  średnie  straty  pakietów  przez  ostatnie  33.5  h
  (szczegóły); 20% może oznaczać utratę 20% pakietów, niedostępność przez 20%
  czasu albo kombinację strat i niedostępności; ? - brak danych;

Tych 33.5 h i znaczenia procentów nie jestem pewien. MRTG jakoś to dziwnie
liczy, może dlatego, że próbkuję co 10 zamiast 5 minut, bo nie nadążam.

* DNS - stan odwrotnego DNS dla tej podsieci: ok - działa i jest rekord SOA, -
  - brak SOA, ? - brak danych

* ASN - numer systemu autonomicznego jeżeli z tą siecią jest sesja BGP

ASN v6, często wymyślony ad hoc, co nie przeszkadza, bo w świat i tak sieci idą
zagregowane.

* Up/Down - jak długo (nie)działa sesja BGP

Czas niedziałania jest naprawdę tylko od ostatniej próby połączenia.

* State/Pref - stan połączenia, a jeżeli działa to ilość otrzymywanych prefiksów

Ale kto by mył ręce po przywitaniu się z mężem? - A. Fedorczyk