filtrowanie w zebrze

Rafal Maszkowski rzm w icm.edu.pl
Pią, 19 Maj 2000, 11:36:45 MEST

Poniżej mój filtr do wyjść w pl. Próbuję doczytać jak to działa, ale mam
kłopoty bo dokumentacja jest skąpa albo w info i w bardzo ciężkim angielskim.
Wg mnie to dziala tak:

- istnienie filtru włącza ogólne deny
- deny any ge 97  matchuje wszelkie prefiksy >=97 i jeżeli coś takiego jest
  właśnie filtrowane to na tym się filtrowanie kończy
- dwa następne deny łapią podane sieci, ale TYLKO podane prefiksy (wg info to
  zmiana dla 0.86)
- jeżeli nie pasuje do niczego to trafia w końcu na  permit any  i przechodzi

W wyniku powinno być wysyłane prawie wszystko, poza małymi pods(m)ieciami. A
tymczasem nie wysyłane jest nic. Co jest źle? Czy można się dowiedzieć która
reguła odfiltrowała dany prefiks?

! 6BONE in pl
! male śmieci nie rozsyłane do nikogo
ipv6 prefix-list 6bone-pl deny   any ge 97
! większe podsieci nie dla pl
! zagregowany CICNET
ipv6 prefix-list 6bone-pl deny   3ffe:902::/32
! aggregated ICM-PL
ipv6 prefix-list 6bone-pl deny   3ffe:8010::/28
! pass all not matching
ipv6 prefix-list 6bone-pl permit any
!

Póki co puszczam wszystko. Nie mam natomiast problemy z filtrem bardziej
pozytywnym, prawie takim jak w przykładach:

! 6BONE
ipv6 prefix-list 6bone permit 3ffe::/17 le 24 ge 24
ipv6 prefix-list 6bone permit 3ffe:8000::/17 le 28 ge 28
ipv6 prefix-list 6bone deny   3ffe::/16
ipv6 prefix-list 6bone permit 2000::/3 le 16 ge 16
ipv6 prefix-list 6bone permit 2001::/16 le 35 ge 35
!

Ale kto by mył ręce po przywitaniu się z mężem? - A. Fedorczyk