maski > 96

Rafal Maszkowski rzm w icm.edu.pl
Pią, 31 Mar 2000, 16:58:04 MEST

Przyjąłem następujące zasady filtracji prefiksów:
- do świata:
  wysyłam tylko określone trasy pTLA, wszystkie albo wybrane
  (chcę zmienić na wysłanie wszystkich pTLA zawsze; potem zmienić na wysyłanie
  wszystkiego, co przychodzi ze świata bez zmian, a filtrowanie tylko naszego
  pTLA - to wymaga elastycznej filtracja a la zebra, wiec moze sie przesiade a
  moze poczekam na prefix-list w mrtd; brak filtracji świata byłby po to żeby
  w świecie było widać śmieci, których ktoś nie odfiltrował u siebie)
- ze świata:
  biorę wszystko
- do pl:
  z naszych sieci (3ffe:902::/32 i 3ffe:8010::/28) wysyłam w miare możliwości
  tylko prefiksy /48-/96 oraz /32 (moja ćwiatka /28 po podziale ze Szczecinem);
  /28 albo /32 nie jest niezbedne do wszyscy routowani statycznie sa tez
  rozglaszani (/48); świat rozsyłam tak jak dostaję;
  w przyszłości chciałbym używać prefix-list
- z pl:
  biorę wszystko
  w przyszłości odfiltruję na wejściu >= /126;
  a tak na poważnie to by należało się poumawiać na tranzytowanie ruchu, ale na
  tym etapie bujnego rozwoju jest na to za wcześnie

To są moje zasady, ale zachęcam do odfiltrowania swoich podsieci spoza zakresu
/48-/96.  Granica długości 96 jest arbitralna, można się umówić na inną.
Stanowczo natomiast zalecam nie wypuszczania >= /126 . Może być tak, że jakieś
łącze padnie, BGP prześle /48 inną drogą, a tymczasem ktoś będzie dalej
rozgłaszał podsieć, która służy tylko do adresacji interfejsów i będzie
wyglądało, że ma lepszą trasę przynajmniej do /126 . Problem jest w tym, że
tunel może leżeć, ale router o tym nie wie. Nie wiem czy jest jakieś zgrabne
rozwiązanie tego problemu.

Ale kto by mył ręce po przywitaniu się z mężem? - A. Fedorczyk