Problemy z routingiem

Wojtek Bojdo/l wojboj w lp.net.pl
Nie, 26 Mar 2000, 08:18:29 MEST

On Sat, 25 Mar 2000, Rafal Maszkowski wrote:

> Poprawiam jak :28 . Jeszcze ktoś?

:16 tez _chyba_... Nie sprawdze czy teraz, ale mialem ostatnio problem z
pingnieciem konca po stronie icm'u...

> Chyba by trzeba napisać skrypt sprawdzający.
> Pewnie nie ma powodu żeby jak jest route, była ona unreachable.

ee... jest.. :)
Jesli masz trace 3f00::/8 i 3ffe:8010:16::/48, a ta druga nie jest
dzialajaca (np. tunel padl) to zmiana tej trasy na unreachable ograniczy
troche ruch niepotrzebny...
Ale to tylko w przypadku, gdy mamy bezposrednie polaczenie do tego, do
czego robimy unreachable..
W sumie to ta trase dostalismy via bgp.. ale..
jakby tak pomyslec to 3ffe:8010:16::/126 to jest koncowka tunelu czyli
trasa statyczna.... hmm...
Moze to o to chodzi... tylko dlaczego wykrywa, ze jest padajacy?
Mozliwe, ze przez... zle ustawiony routing w TPSA.. :)
Ostatnio tracerout'y bardzo czesto urywaly mi sie na do-kraaacm.r1. czy
jakos tak...
W kazdym razie.. dzisiaj rano mieli cos z r1 mieszac..
wiec moze sie poprawi.. :)

Pozdrawiam
[ red. Wojciech Bojdo/l             Magazyn Linux & Unix ]
[ Nie ma rzeczy niemozliwych - sa tylko nieprawdopodobne ]