Tunele

Wojtek Bojdo/l wojboj w lp.net.pl
Wto, 22 Lut 2000, 14:11:45 MET

On Tue, 22 Feb 2000, Radoslaw Smigielski wrote:

> Jestem w tym jeszcze zielony i moje pytanie moze byc troche smieszne
> ale czy ktos mi moze wyjasnic pojecie tunela(u). I jak sie on ma
> do IPv6.

tunel... mozna przyrownac go do ppp...
Pakiety IP kapsulkowane sa na czas transmisji miedzy punktami do innych
pakietow, ktore sa np. kompresowane, szyfrowane (to akurat nie ppp) albo
cos tam jeszcze... i potem dekapsulkowane wedrujac do warstwy IP routera..
gdzie podlegaja trasowaniu....

Tunel mozesz traktowac jako zwykly interface.. ktorym pakiety moga trafic
do pewnego celu, na ktory mozesz kierowac routing itp...

Co do numerow RFC to wez sobie rfc-index...
bo od tak samego IPv6 to nie moge podac....
np. niektore RFC opisuja rozszerzenia BGP dla IPv6.. (bgp4+)
niektore jeszcze inne rzeczy...
szukaj na www.6bone.net

= Wojciech Bojdo/l  wojboj w lp.net.pl  www.lp.net.pl/~wojboj =
[  Nie ma rzeczy niemozliwych - sa tylko nieprawdopodobne   ]